L'equipaggiu di sterilizazione hè vitale per prevene a contaminazione incruciata è infizzioni in a pratica dentale.
A bocca umana hè cuperta di bacteria. In u risultatu, sti microorganismi ponu sparghje durante i prucessi dentali. Quandu i strumenti dentali entranu in a cavità orale, questi battìri ponu migrà è culunizà. Quandu questi strumenti ùn sò micca puliti è sterilizzati bè trà i pazienti, ponu sparghje infezzione è causanu malatie o altre cundizione.
Fortunatamente, l'equipaggiu di sterilizazione permette à i prufessiunali di sguassà tutte e battìri da i strumenti. Dunque, lascendu pronti per esse usatu in un altru paziente in pocu minuti.
L'equipaggiu di sterilizazione hè faciule d'utilizà è pò esse installatu in ogni ambiente clinicu. In questu modu, u dentistu pò esse sempre prontu à trattà i pazienti senza risicu di contaminazione. Inoltre, ci sò parechji metudi di disinfezione, protokolli è dispusitivi di sterilizazione, cum'è sterilizzatori in autoclave, sterilizzatori à calore seccu, pulitori di fiaschi per dentiere, è Armadi sterilizatori UV.
Diversi Tipi di Apparecchiatura di Sterilizazione
A sterilizazione di l'equipaggiu dentale hè generalmente fatta cù calore seccu o vapore. I dui tipi di equipaghji sò capaci di ottene u listessu risultatu. Tuttavia, travaglianu sottu principii ligeramente diffirenti.
● Sterilizzatore in autoclave (sterilizzazione a vapore):
A sterilizazione in autoclave hè u metudu più cumuni in l'uffizii dentali. L'autoclave usa vapore per tumbà i batteri nantu à i strumenti posti in ellu.
Quandu a porta di l'autoclave di l'autoclave hè chjusa, a temperatura s'alza à l'internu mentre u vapore hè pruduttu. Questu causa ancu a pressione per aumentà. In u risultatu, a struttura di a proteina di a bacteria hè distrutta. Dunque, lascendu u strumentu sterile.
I sterilizatori in autoclave duveranu funziunà à 250 - 275 ° F (120 - 135 ° C) per sterilizà bè i strumenti. Inoltre, u tempu di sterilizazione varieghja secondu a temperatura stabilita è cumu si mette i strumenti in l'autoclave. Tuttavia, u ciclu di sterilizazione dura circa 15-30 minuti. Dopu, hè necessariu d'aspittà un altru 20 - 40 minuti per u ciculu di siccà per finisce.
● Sterilizzatore à calore seccu:
Sterilizzatori di calore seccu travaglià simile à un fornu. A temperatura in l'internu di a camera aumenta per cunvezione. Questu provoca l'aria calda per risurrezzione in ellu per sterilizà i strumenti.
L'aria in questi sterilizatori pò esse statica o circulate per assicurà a sterilizazione cumpleta.
I sterilizatori di calore seccu operanu à 300 - 375 ° F (160 - 180 ° C) per una sterilizazione ottima. U tempu di sterilizazione pò varià da 30 à 150 minuti, secondu a temperatura.
Metudi addiziunali per assicurà a sterilizazione curretta
U prucessu di sterilizazione deve esse accumpagnatu da altri metudi per aumentà ancu a so efficacità. I metudi di supportu, cum'è i pulitori ultrasonici è i sterilizzatori UV, anu pruvatu à esse assai utili in u prucessu di disinfezione.
● Pulitore ultrasonicu:
An pulitore ultrasonico pò aiutà à disinfettà i strumenti dentali prima di mette in un sterilizzatore.
Ancu l'equipaggiu di sterilizazione assicura chì i strumenti dentali sò puliti è sicuri per l'usu, deve esse lavatu prima di sterilizà.
Stu passu hè essenziale postu chì i strumenti tendenu à coglie bioburden da a cavità orale dopu ogni usu. I bioburdens sò residui biologichi da sangue, saliva, placca o cibo.
Sì sti residui ponu indurisce è aghjunghje à i strumenti si ùn sò micca eliminati prima di sterilizazione. Questu pò ancu compromette l'efficacità di a sterilizazione.
Mentre a bioburden pò esse eliminata manualmente, un pulitore ultrasonicu rende u prucessu automaticu è simplice.
I pulitori ultrasonici travaglianu sottu un prucessu di cavitation. U dentista mette i strumenti nantu à una tavola in u dispusitivu. Questa tavola hè piena di una suluzione specializata chì aiuta à disinfettà i strumenti dentali senza corroderli.
Quandu u dispusitivu hè accesu, emette onde ultrasoniche in u liquidu. Questu crea milioni di bolle minuscule chì esplodenu cù alta pressione à u cuntattu cù u strumentu. Queste bolle eliminanu tuttu ciò chì puderia esse appiccicatu à questu. Inoltre, e bolle ponu ghjunghje è pulizziari ogni piccula fessura nantu à a superficia di u strumentu.
U prucessu tutale dura circa 10 minuti per compie. Dopu chì hè fattu, l'instrumentu deve esse lavatu cù acqua fresca per sguassà i residui di disinfettante è lasciate seccu.
I strumenti sò infine pronti per esse sterilizzati dopu chì si seccanu.
● Armadiu sterilizzatore UV è Lampa di disinfezione UV:
A radiazione germicida UV hè un metudu di disinfettante eccellente. Pò esse usatu cum'è un passu di sicurezza extra durante a sterilizazione o per mantene l'ambiente pulitu è liberu di batteri è virus in l'aria.
Stu metudu di disinfettante usa a luce UV-C per caccià i batteri. A lunghezza d'onda di sta luce hè di solitu circa 254 nm chì hè abbastanza forte per inizià una reazione fotochimica chì uccide i batteri.
A luce UV-C emette energia elettromagnetica chì affetta tutti i batteri dannosi chì venenu in cuntattu cun ellu.
Inoltre, i cabinetti di sterilizazione UV offrenu u modu perfettu per rinfurzà u prucessu di sterilizazione per strumenti dentali. Puderanu esse usatu per disinfettà i strumenti dentali prima di mette in l'autoclave.
Per inizià u prucessu di disinfettazione, i strumenti sò posti nantu à i vassoi in l'armadiu. Quandu hè attivatu, emette luce UV-C per tumbà i batteri. In ogni casu, affetta solu e superfici di l'instrumentu chì sò in cuntattu direttu cù a luce.
Eppuru, i luci UV-C offrenu una suluzione altamente efficace per sterilizà l'acqua è i fluidi.
Per d 'altra banda, i lampi di disinfezione UV ponu esse aduprati per mantene l'uffiziu dentale pulito. Funcionanu sottu u listessu principiu cum'è l'armadiu di sterilizazione UV. In ogni casu, in questu casu, uccide ogni bacteria di l'aria in l'ambiente chì passa per a so luce.
Tuttavia, queste lampade deve esse stallate bè in i lochi ghjusti è aduprate da u persunale furmatu. Siccomu a luce UV pò esse dannusu per l'omu, sti lampade deve esse usate cun cura. Tuttavia, a gravità di i prublemi di sicurezza dipende da a lunghezza d'onda è l'esposizione di e lampade.
L'esposizione diretta è prolongata à queste lampade pò causà danni à l'ochji è a pelle.
● Distillatori di acqua dentale:
L'usu di l'acqua distillata invece di l'acqua regulare hè unu di i migliori modi per prutege u paci. L'acqua distillata hè libera di battìri o qualsiasi altri elementi indesiderati.
Distillatori di acqua dentale trasfurmà l'acqua di robba regulare in acqua distillata per mezu di un mecanismu di ebollizione. Questa acqua pò esse aduprata in l'autoclave sterilizzatore o in e linee d'acqua di l'unità dentale.